14 januari 2016

Filmpje kijken #3

Het is alweer half januari. De december maand is al een tijdje afgelopen. Natuurlijk kunnen de kerstfilms in de december maand niet weg blijven. In de maand december heb ik weer meerdere films gekeken.

In december heb ik een film gezien die mij tegenviel en films gezien waar ik erg verrast over was. De films die ik in december heb gezien zijn:
  • A princess for Christmas
  • Big Hero 6
  • Jingle all the way
  • inside out
  • Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Ik had er graag veel meer willen kijken, alleen omdat ik nog redelijk verslaafd ben aan verschillende series kijk ik dat iets vaker. Alleen al met al vind ik het nog een mooie lijst met films
A princess for Christmas

Trailer
Waar gaat het over? Het leven van Jules Day (Katie McGrath) staat volledig op zijn kop als ze noodgedwongen de zorg voor haar neefje Milo en nichtje Maddie op zich neemt. Nu, een jaar later, is haar leven nog steeds een chaos, maar is ze vastbesloten de kinderen een fijne kerst te bezorgen. Jules, Milo en Maddie reizen op uitnodiging van een uit het oog verloren familielid (Roger Moore) naar Europa, waar ze kerst zullen vieren op Castleburry Hall. Als Jules de charmante Prins Ashton ontmoet, wordt het verblijf op het kasteel een stuk leuker - tot ze zijn verloofde ontmoet en zich af begint te vragen of verschillen in afkomst ware liefde in de weg staan....
Algemene cijfer 2,5/5
Mijn mening Ik vind het een hele leuke film, de kerststemming zit er echt helemaal in. Het is een echte familiefilm. Je hebt wel al heel snel door wat er allemaal gaat gebeuren in de film.
Mijn cijfer 3/5

Big Hero 6

Trailer
Waar gaat het over? Big Hero 6 draait om Hiro Hamada, een wonderkind en robotica-expert. Hij raakt betrokken bij een crimineel plan dat de hectische, hightech stad San Fransokyo dreigt te vernietigen. Met de hulp van zijn beste vriend – de robot Baymax – sluit Hiro zich aan bij een team van onervaren misdaadbestrijders om de stad te redden. Gebaseerd op de gelijknamige Marvel comics.
Algemene cijfer 3,5/5
Mijn mening Big Hero 6, een goede, mooie en liefdevolle film. Het is een echte Disneyfilm. Er zitten hele mooie momenten in de film verwerkt. Het is zeker een film die het kijken waard is.
Mijn cijfer 4/5

Jingle all the way

Trailer
Waar gaat het over? Howard Langston is een sympathieke zakenman die van zijn familie houdt, maar niet genoeg tijd aan ze kan besteden. Met kerst staat bovenaan het verlanglijstje van z'n zoon de speelgoedpop Turbo Man, om die in handen te krijgen moet Howard het gevecht aangaan met de dolgedraaide Myron. Dit betekent oorlog en Howard heeft besloten te winnen, wat er ook gebeurt.
Algemene cijfer 3/5
Mijn mening Een typische kerstfilm met een leuke verhaallijn. Ik vind het echt een geweldige film. Ik heb vaak momenten gehad dat ik kei hard begon te lachen. Een must see dus. En een leuk feitje, deze film komt uit mijn geboortejaar.
Mijn cijfer 3/5

Inside out

Trailer
Waar gaat het over? Opgroeien gaat niet zonder vallen en opstaan, en dat geldt ook voor Riley. Wanneer haar vader een nieuwe baan krijgt in San Francisco, moet ze haar leventje in het Midden-Westen van Amerika achter zich laten. Riley laat zich, net als iedereen, leiden door haar emoties: Plezier, Angst, Woede, Afkeer en Verdriet. De emoties wonen in het Hoofdkwartier, de commandoruimte in Riley’s hoofd, waar ze haar van advies voorzien bij de dagelijkse dingen. Riley en haar emoties hebben moeite om zich aan te passen aan het nieuwe leven in San Francisco, wat leidt tot opschudding in het Hoofdkwartier. Hoewel Plezier, Riley's belangrijkste emotie, haar best doet om alles positief te houden, ruziĆ«n de emoties over hoe ze het beste kunnen omgaan met een nieuwe stad, een nieuw huis en een nieuwe school.
Algemene cijfer 4/5
Mijn mening Eerlijk gezegd verwachte ik veel meer van deze film. Mensen vertelde dat deze film beter zou zijn dan Frozen. En dit vond ik zelf helemaal niet. Het was wel een mooie film alleen mijn verwachting veranderde het een beetje. Wel heb ik een traantje gelaten.
Mijn cijfer 3,5/5


Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

Trailer
Waar gaat het over?Violet, Klaus en Sunny Baudelaire zijn drie intelligente kinderen die te horen krijgen dat hun ouders zijn omgekomen in een brand, en dat ze hen een enorm fortuin hebben achtergelaten dat ze pas mogen hebben als het laatste kind oud genoeg is. Ze komen te wonen bij Oom Olaf, een gierig familielid die probeert het fortuin te stelen en voor zichzelf te houden.
Algemene cijfer 3/5
Mijn mening Nee absoluut niet een van mijn favoriete films. Ik vind het echt een hele slechte film. Ik heb er echt spijt van dat ik hem gekeken heb. Echt heel jammer.
Mijn cijfer 1,5/5

Dit zijn de films die ik in december heb gezien. Eigenlijk waren ze over het algemeen allemaal zeer leuk, en de moeite waard. Veel van deze films ga ik zeker nog vaker bekijken. En met kerst heb ik zeker weer een lijstje van films die ik kan bekijken. Ben jij benieuwd naar een van deze films? zet ze dan zeker op je lijst.

Welke film heeft jou het meest verrast in december?

Veel liefs,
Maxine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten