15 december 2015

Musical: Beauty and the Beast


Op donderdag 10 december kwam een van mijn dromen uit. Ik ging samen met mijn ouders naar de musical Beauty and the Beast. Het was een musical die ik graag wilde zien. Ik baalde er echt van dat ik hem 10 jaar geleden niet had gezien. En toen ik hoorde dat hij terug kwam vertelde ik het direct aan mijn ouders.

Helaas verliep niet alles zoals verwacht. In het hele begin zou Beauty and the Beast in verschillende theaters te zien zijn. Dus wij kochten kaartjes voor de show in Almere. Zo blij als ik was verdween het een dag erna. Mijn ouders kregen een mail dat de show niet meer door ging. En dat ze naar het circus theater gingen. En dat betekende dus duurdere kaartjes, en een grotere zaal. En ja dat was wel zo. Ik baalde enorm. Een paar maanden later besloten mijn ouders om toch nog te gaan. Hierdoor werd ik weer heel erg blij!


Stage-Entertainment:
Magische voorstelling
Laat je veroveren door de spectaculaire en ontroerend mooie musical Disney’s Beauty and the Beast! Het AFAS Circustheater Den Haag is het decor voor deze adembenemende voorstelling. Gebaseerd op het wereldberoemde verhaal over de kracht van ware liefde en de zoektocht naar innerlijke schoonheid. Beleef de magie in het mooiste theater van Nederland. Reserveer nu!

Hartveroverend spektakel
Beleef dit hartveroverende spektakel met de bekende muziek van meervoudig Academy Award-winner Alan Menken. Disney’s Beauty and the Beast is een internationaal succes en speelde in meer dan 32 verschillende landen in 145 steden. Op Broadway was deze grandioze voorstelling jarenlang een enorme hit en won talloze prijzen, waaronder een Tony Award. Inmiddels hebben maar liefst 35 miljoen bezoekers wereldwijd van deze voorstelling genoten!

Liefde overwint alles
De liefde overwint in deze beauty van een musical. Geniet van de adembenemende decors, schitterende kostuums en een top cast met musicalsterren waaronder Anouk Maas, Edwin Jonker, Freek Bartels, Loeki Knol en Tony Neef. De reacties van het publiek zijn overweldigend! 

Hier kun je de trailer bekijken


Mijn ervaring:
Omdat wij eerder dan de première naar de musical gingen was de show een try-out. Zelf heb ik niks gezien van dingen die mis gingen. Het zou best wel gebeurt kunnen zijn maar als publiek merk je hier niet veel van. Ik zat op de derde rij dus kon ik alles heel goed zien.

Een betoverende musical dat was het echt wel. De muziek was eigenlijk hetzelfde als 10 jaar geleden. Dit was voor mij geen probleem want ik kon alles meezingen. Niet dat ik alles mee zong in de zaal. Meer playbacken. Vanaf het begin tot einde heb ik met een lach op mijn gezicht gezeten. Ik heb genoten van elk moment. Elke zucht, traan en lach kwam bij mij binnen. En nu het een paar dagen later is ben ik nog steeds aan het genieten. Ik ben ook zeker van plan om nog een keer naar de musical te gaan.

Ik was vanaf moment een al erg benieuwd naar de cast. Alle nieuws over de musical volgde ik op de voet. Toen ze de cast bekend maakte kende ik maar twee namen van de hoofdrolspelers. Toen ik hoorde dat Freek Bartels de rol van Gaston had stond ik even perplex. Ik had dit absoluut niet verwacht. Hierdoor was ik ook erg benieuwd hoe hij het zou doen als Gaston.

Toen de musical begon was het voor mij nog een verassing wie er allemaal meespeelden. Al gauw bleek het dat wij de hele originele cast hadden. Wat was ik blij, en wat deden ze het goed. Het was/is echt een magisch avontuur.


de rolverdeling van 10 december 2015.
  • Belle                 - Anouk Maas
  • Beest                - Edwin Jonker
  • Gaston             - Freek Bartels
  • Lumiére           - Tony Neef
  • Mevrouw Pot   - Loeki Knol
  • Jakopje            - Björn Verhoek
  • Lefou               - Jorge Verkroost
  • Maurice           - Hugo Haenen
  • Babette            - Loïs van de Ven
  • La Commodia - Saskia Schäfer
  • Tickens            - Armand Pol
prijzen
Op zondag 12 december was de premiere van de musical Beauty and the Beast. Nu is het ook dus echt begonnen. De tickets zijn al beschikbaar vanaf €19,- Hier vind je alle prijzen voor de musical.

Ga jij naar de musical Beauty and the Beast? Of ben jij al geweest?
Veel liefs,
Maxine

Ps: Ik vind het een echte aanrader. En als je van Disney, musicals en genieten houdt moet je er echt heen gaan. Hij staat op mijn 1e plek van mijn musical top 5.

"Foto's in dit bericht zijn niet van mij"

2 opmerkingen: