16 december 2015

Persoonlijk: Mijn doel


Elke dag ben ik er over na aan het denken. Mijn doelen voor 2016. Ja ik weet dat het heel erg cliché is om doelen te stellen voor het nieuwe jaar. Alleen aankomend jaar is anders dan de afgelopen jaren. Nu ik bijna klaar ben met mijn opleiding (In februari/maart) kan ik verschillende kanten op slaan. Alleen wat ik nu precies wil vind ik zelf erg moeilijk.


In mijn hoofd heb ik meerdere ideeën van wat ik nu eigenlijk wil. Ook heb ik verschillende dromen die ik wil verwezenlijken in de aankomende jaren. Er zijn meerdere paden op weg naar deze dromen. Omdat ik zelf ook nog best jong ben 19 namelijk vind ik het een hele moeilijke keuze. Over mijn dromen wil ik nog niet veel melden. Alleen de meeste in mijn omgeving weten er wel van. Ik roep het eigenlijk al jaren van de daken. Nu ik ouder wordt roep ik het minder en kijk ik meer naar de realiteit.

Wel wil ik mijn doel met jullie doornemen. Want over mijn doel hoef ik eerlijk gezegd niet lang na te denken. Dit doel heb ik ook al enkele jaren in mijn hoofd. En dit is wel te waar te maken. Mijn doel in het leven is namelijk "Zo veel mogelijk vrolijkheid in de wereld te krijgen". Dit kan natuurlijk heel makkelijk met grote en kleinere projecten. Het lijkt me heerlijk om mensen (even) te laten genieten van hun leven.

Er zijn verschillende momenten waarvan ik echt kan genieten. Deze momenten zijn speciaal voor mij. Ik doe het regelmatig om mezelf vrolijk en gelukkig te houden. Bij mij zijn de geluksmomentjes toch wel de vakanties, evenementen en de musicals. Het lijkt mij geweldig om in dit werkveld te werken. Mijn opleiding sluit er ook goed op aan dus zou ik wel kunnen kijken hoever ik hiermee kan komen.

Uiteindelijk zou ik ook mijn dromen ook echt kunnen waar maken. Alleen deze dromen bereik ik (en iedereen eigenlijk) met vallen en opstaan. Tijdens mijn opleiding ben ik al een paar keer kei hard op mijn bek gevallen en ik ben ook weer opgestaan. Altijd ben ik doorgegaan en ik heb nooit opgegeven. Ik weet ook zeker dat mensen alles kunnen bereiken wanneer ze er maar in geloven. Ja het is nu even moeilijker met de crisis alleen dit is ook weer in trek. Er komen meerdere banen vrij en mensen vinden werk. Zolang de mensen zelf maar echt willen.

En ik hoor je denken "Welke paden kun je ingaan?" Nou zat! Zolang ik het maar wil kan ik het bereiken. Ik heb al een goed opzetje dankzij mijn opleiding. En dit maakt mij erg gelukkig. Natuurlijk wordt het voor mij nog even nadenken wat ik allemaal ga doen. En hier houd ik jullie zeker van op de hoogte.

Wat is jullie doel?
Veel liefs,
Maxine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten