16 november 2015

Week naar geluk #2


Het is alweer mijn tweede week naar geluk. Wat gaat de tijd toch snel. Als eerst wil ik even melden dat mijn gedachten liggen bij de gebeurtenissen in Parijs. Zelf kan ik het gewoon nog niet geloven. Het moment dat ik het las in de avond schrok ik ontzettend. Meteen vertelde ik het aan mijn ouders en wilde ik de tv op het nieuws hebben staan. Het lukte mij pas om in slaap te komen toen ik wist dat het bijna helemaal over was.

Mijn tweede week ging heel erg snel voorbij. Het was een rustige maar ook drukke week. Een week die veel met zich mee bracht. Blijdschap, Geluk maar ook Woede. Ben jij benieuwd naar mijn week naar geluk? Lees dan snel verder.

Maandag:
Vandaag kwam ik terug van mijn weekendje weg. Afgelopen dinsdag kon je lezen hoe mijn weekend was bevallen. Eenmaal thuis aangekomen nam ik wat rust en besloot ik wat filmpjes terug te kijken op YouTube. Het was dus een echte relax dagje.

Dinsdag:
Vandaag vind ik het wel een stressvolle dag. Morgen heb ik mijn Engels spreekexamen. Ik heb wel een beetje geoefend, alleen ik moest wel nog even een hele PowerPoint maken. Dus ik ging aan de slag.
Na veel oefenen ging ik vroeg naar bed. Want ja een examen is heel erg belangrijk.

Woensdag:
Ja, vandaag is het dan de dag. Het echte begin van mijn examens van mijn laatste jaar. Wat een stress brengt het met zich mee. Om 11.15 had ik mijn examen dus vroeg vertrok ik naar school.
Toen ik weer thuis kwam moest ik mijn Duitse presentatie maken voor donderdag. Want deze dag had ik mijn Duitse spreekexamens.

Donderdag:
Om half zes stond ik op om nog even te leren voor mijn Duitse spreekexamen. Wat ben ik zenuwachtig. Ik weet wel dat ik het kan. Duits vind ik namelijk makkelijker dan Engels en dat hoor je niet vaak. Om 9.20 begon mijn Duits examen.
Na deze examen besloot ik meteen om naar huis te gaan. Om wat rust te pakken en te kijken waar ik morgen naar toe zou gaan.

Vrijdag:
Al vroeg stapte ik op de bus om naar Amsterdam te gaan met Dasja. En wat heb ik er zin in.
Aangekomen in Amsterdam gingen we heerlijk eten bij de drie graefjes.
Hierna gingen we samen naar de begijnhof. Een mooi parkje midden in de stad van Amsterdam.
En toen begon het helaas te regenen, dus heel de straat raakte leeg.
Speciaal voor de kerstcadeaus van mijn moeder moest ik even langs de Yankee plaza. Hier kocht ik wat heerlijke waxtarts.
En dan ben ik weer onderweg naar huis. Wat was het een leuke dag.

Ik was redelijk vroeg thuis. Terwijl ik net mijn boek over PR gelezen had nam ik een kijkje op wat nieuwssites. Ik schrok toen ik zag wat er gebeurde. Er was geschoten in Parijs. Eerst nam ik niet aan dat het een aanslag zou zijn. Ik dacht eerder aan iets anders alleen toen er steeds meer meldingen kwamen schrok ik ontzettend. Meteen beveelde ik mijn ouders om de tv om te zetten. Het nieuws werd aangezet. En vol angst keek ik naar het nieuws. Steeds drukte ik op de refresh knop van Twitter. Want al gauw bleek het internet sneller te zijn met het nieuws dan het nieuws zelf. Steeds zag ik dat het veel erger werd. Toen ik hoorde van de kidnapping raakte ik in shock. Ik bleef kijken tot het afgelopen was. Ik kon namelijk echt niet slapen.

Zaterdag:
Wat had ik slecht geslapen. Meteen startte ik het nieuws op om weer te lezen over Parijs.
Ik besloot om vandaag thuis te blijven en mijn make-up te ordenen.
Samen met het hele gezin aten we thuis bij ons pannenkoeken. En s' avonds speelde we even het leuke spel stratego.
Ook mochten mijn nichtjes hun schoentje zetten want ja Sinterklaas is weer in het land.

Zondag:
Goedemorgen, vandaag is dan de eerste echte herfstdag met veel wind en een beetje regen.
Ja en het waait best wel hard.
En dan gaan we naar de dierentuin. Wat heb ik er zin in.
Het is een klein, leuk en gezellige dierentuin. Hij is niet heel erg groot alleen wel heel leuk. Je kunt heel dicht bij de dieren en dat is echt heel erg leuk. Ook hebben ze een ronde waarbij ze de dieren voeren. Hier mag je alles aan de werknemers vragen en je ziet hoe de dieren zijn als ze bijna hun eten krijgen en als ze hun eten hebben.
Na deze dag zijn mijn haren wel heel erg pluizig. Alleen dat maakt mij echt helemaal niks uit. Dat heb je nu eenmaal met regenachtige dagen.
En nu schrijf ik dan deze leuke blogpost. Ik merk wel dat ik nu al iets meer foto's durf te maken. Alleen op school kan ik geen foto's maken. En dat is eigenlijk wel heel logisch.

Nu ik dit geschreven heb ontdekte ik ook dat mijn punten van mijn examens al (ongeveer bekend zijn) Ik heb mijn spreekexamens allebei gehaald. En hier ben ik heel erg trots op. Duits is al helemaal zeker dat ik het gehaald heb. En Engels staat nog niet vast want er moet nog een keer overheen gekeken worden. Alleen we hebben wel al een overzicht gekregen met de punten. Mijn week bracht dus wat Geluk en blijdschap. En ook Woede en Verdriet. En deze woede en verdriet had eigenlijk helemaal niet hoeven te gebeuren.

Hoe was jullie week?

Veel liefs,
Maxine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten