2 november 2015

Mijn Dagboek Naar Geluk


Op een schaal van 1 tot 10, hoe gelukkig ben jij? 
Enkele dagen geleden werd dit aan mij gevraagd. Toen begon ik er over na te denken. Hoe gelukkig ben ik nu echt? Waar wordt ik gelukkig van? Waar worden andere mensen gelukkig van. Geluk ligt bij ieder persoon anders. Ik wordt bijvoorbeeld gelukkig van schrijven en andere mensen worden weer van lezen.


Schrijven maakt mij gelukkig. Dat weet ik wel. Alleen waarover moet je schrijven? Veel ideeën komen terecht in mijn hoofd. Soms juist iets te veel. En soms weer iets te weinig. Schrijven over producten, steden en personen. Dit maakt mij gelukkig. Het horen van de goede dingen op het nieuws maakt mij gelukkig. Maar wat nou nog meer? 
Ook fotografie maakt mij heel gelukkig. Even stoppen terwijl je naar huis fietst om een mooie foto te maken. Ik heb het er wel voor over. Even naar de bossen om productfoto's te maken. "ja graag." 
Ongeveer een jaar geleden was ik al begonnen met een andere blog. "Enixamo" hier ben ik rond april mee gestopt omdat ik gestrest raakte en er even geen tijd voor had. Helaas had ik het hierna niet meer opgepakt. Een tijdje terug zei iemand "Waarom pak je je blog niet weer op?" Dit heeft mij aan het denken gezet. En hier sta ik dan nu. Met een nieuw concept en een nieuwe blognaam. Mijn "Dagboek naar geluk".

Nu heb ik nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag die ik in het begin vroeg. "Op een schaal van 1 tot 10, hoe gelukkig ben jij?" Voor mij is het antwoord nu een 6. Ik vind dit heel erg laag. Stiekem had ik het wel hoger geschat. Alleen toen ik er echt over na ging denken kwam ik uit op een 6. Hier ben ik wel van geschrokken. En mijn doel voor het aankomende jaar is om dit naar een 8 te krijgen. Ik ben benieuwd of het me gaat lukken.

Samen met jullie ga ik opzoek naar (mijn) geluk! Gaan jullie mee op ontdekkingstocht? 
En Hoe gelukkig ben jij? Laat het me weten in de reacties.

Veel liefs,
Maxine


1 opmerking: