5 november 2015

Filmpje kijken? #1

In mijn me-time kijk ik eigenlijk bijna altijd films. Films kijken maakt mij toch wel een beetje gelukkig. In afgelopen maand heb ik weer enkele films gekeken. Ik ben meer een persoon van series alleen soms een film kijken vind ik ook heel leuk. Deze maand heb ik enkele films gekeken. Ik heb films gezien die echt nergens op sloegen. En ik heb films gezien die ik echt heel leuk vond! Ben je benieuwd? Lees dan verder...

Films die ik in oktober heb gezien
  1. Minions
  2. The visit
  3. The cat in the hat
  4. Into the Woods
  5. Maleficent
1. Minions

Trailer
Waar gaat het over? Het verhaal van de Minions begint miljoenen jaren geleden, toen een Minion niet meer was dan een eencellig geel organisme. Door de jaren heen zijn ze geëvolueerd tot hulpjes van de meest verschrikkelijke slechteriken. De Minions Kevin, Stuart en Bob gaan op zoek naar een nieuwe slechterik om te assisteren. De drie raken verzeild in een spannend avontuur dat hen naar een geschikte nieuwe meester leidt: de vrouwelijke superschurk Scarlett Overkill. De Minions reizen van het ijskoude Antarctica naar New York City in de jaren 60. Uiteindelijk belandt het trio in Londen, waar zij hun grootste uitdaging aangaan: het redden van alle Minions.
algemene cijfer: 3,5/5
mijn mening: Een film waar ik echt veel van verwachte. Ik was al helemaal dol op verschrikkelijke ikke 1 en 2. Dus deze film moest ook al geweldig zijn. En dit was hij. Er zaten veel leuke lach stukjes in. Alleen door mijn hoge verwachting vond ik de film iets minder leuk dan de eerdere films. Vooral het einde vond ik super leuk.
mijn cijfer: 3,5/5

2. The Visit
waar gaat het over? 'The Visit' is het verhaal over een broer en zus die een weekje gaan logeren bij hun grootouders in Pennsylvania. De kinderen ontdekken verontrustende zaken bij hun opa en oma en het veilig thuis komen lijkt steeds moeilijker te worden
Algemene cijfer: 3,5/5
Mijn mening: Zelf had ik meer verwacht van de film. De trailer zag er zo veelbelovend uit. Ik had een beetje het Hans en Grietje verhaal in mijn hoofd. Alleen dit bleek absoluut niet zo te zijn. Alles werd door de kleinkinderen vastgelegd in de vorm van een documantaire. Dit maakte het in mijn ogen wel meer realistischer. Alleen alsnog stelde de film me erg teleur. Ik had meer WTF??? momenten dan echte schrik momenten. Op geven moment zat ik ook niet meer echt in de film. Ik vond het wel leuk om hem een keer gezien te hebben. Maar vaker hoeft voor mij ook weer niet. 
Mijn cijfer: 2/5

3. The cat in the hat

Trailer
Waar gaat het over? Het verhaal van de kat die voor twee kinderen een saaie regenachtige middag veranderde in een magisch avontuur. Verfilming van het klassieke boek van Dr. Seuss
algemene cijfer: 1/5
mijn mening: Dit is officieel de slechtste film die ik ooit heb gezien. Ik vond de cover er zo leuk uitzien. dat ik niet verder keek dan mijn neus lang was. En wat had ik er spijt van! Dit is een film die je gewoon echt niet moet zien!
mijn cijfer: 0/5

Into the Woods

Trailer
Waar gaat het over? In ‘Into the Woods’ worden de bekende sprookjes van Assepoester, Raponsje, Sjaak en de Bonenstaak en het verhaal van de Bakker en zijn vrouw die wanhopig naar een kind verlangen gecombineerd. Helaas zijn de Bakker en zijn vrouw door een heks vervloekt zodat ze geen kinderen kunnen krijgen. Om de vloek op te heffen moeten ze verschillende proeven doorstaan. Zo moeten ze de heks een koe bezorgen die zo wit is als melk, een kap die zo rood is als bloed, haar dat zo geel is als maïs en een muiltje dat zo zuiver is als goud.
algemene cijfer: 3/5
mijn mening: Disney films die tegenvallen. Dit is er een van. Waar ik veel van verwachte was gewoon flop. Sommige stukjes in de film waren echt wel leuk alleen de meeste vielen echt tegen. Johny Depp speelde mee in de film en die was echt maar 5 minuten te zien. Heer erg zonde voor zo een goede acteur. Dit is ook wel een film die ik eigenlijk niemand aan raad.
mijn cijfer: 2/5

Maleficent

Trailer
Waar gaat het over? De film vertelt het verhaal van de Disneyklassieker Doornroosje vanuit het perspectief van de boze heks Maleficent (Angelina Jolie). De heks spreekt op de geboortedag van Doornroosje een vloek uit dat het meisje zich op haar zestiende zal prikken aan een spinnewiel en zal sterven. De film laat zien hoe het komt dat Maleficent zo hard en meedogenloos is geworden en waarom ze het prinsesje vervloekt heeft.
algemene cijfer: 4/5
mijn mening: Wat een geweldige film. Het is zo mooi verfilmd. Je ziet gewoon een keer het verhaal Doornroosje vanaf de andere kant. Het is zo leuk gemaakt. Het is echt een film die je moet zien!
mijn cijfer: 4,5/5

Dit waren de films die ik in oktober heb gezien. Heb jij nog leuke films gezien?
Laat het mij weten in de reacties.

Veel liefs,
Maxine

2 opmerkingen: